Cíle: Prostřednictvím předmětu se student seznámí s problematikou vzdělávání a vyučování na primární škole. V návaznosti na přednáškovou aktivitu v rámci předmětu Didaktika primárního vzdělávání (ZT) předmět rozvíjí jednak základní teoretická východiska v procesu formování profesních učitelských dovedností se specifickým zřetelem k výchovně vzdělávacímu procesu na 1. stupni základní školy, jednak jde o nástin jejich aplikací do reálných didaktických situací s cílem utváření dovedností efektivního řízení vyučovacího procesu. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat pojem primární škola, " objasnit organizační formy práce na málotřídní a plnoorganizované škole, " vysvětlit pojem klima třídy, popř. atmosféra hodiny v návaznosti na interakci učitel - žák na primární škole, " vyjmenovat a charakterizovat strategie výuky na primární škole, " vyjmenovat a charakterizovat různé metodické postupy na primární škole, " charakterizovat kurikulární dokument RVP ZV, " aplikovat teoretické znalosti ve fiktivních situacích, " analyzovat a hodnotit vyučovací proces podle zadaných kritérií. Témata: Plnoorganizovaná škola, málotřídní škola, metodické postupy používané na primární škole, strategie vyučování a učení v primární škole, učitel primární školy - činnosti diagnostické, řídící, prognostické, organizační formy primární školy, výukové metody primární školy, klima třídy - atmosféra hodiny atd., interakce učitel - žák primární školy, způsoby hodnocení žáků, aktuální didaktická témata v médiích.
|
-
(2017). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT ČR.
-
Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020. Praha: MŠMT ČR.
-
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
-
NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.
|