Vyučující
|
-
Bartošová Michaela, Mgr.
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je časově určen v návaznosti na zadání diplomové práce - student má již určeného vedoucího a téma práce. Záměrem předmětu je nastínit význam diplomové práce a vést studenta při přípravných aktivitách. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - objasnit význam diplomové práce, - charakterizovat jednotlivé náležitosti diplomové práce a znát strategie jejich užití, - rozlišit metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu, - charakterizovat jednotlivé metody pedagogického výzkumu, - aplikovat teoretické znalosti na vlastní činnost při zpracovávání diplomové práce, - zpracovat teze diplomové práce. Témata: Význam a charakteristika diplomové práce Teoretická a empirická (aplikační) část diplomové práce Úvod do pedagogického výzkumu - kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření, možnosti statistického vyhodnocování hromadných dat Atributy kvality diplomové práce - práce se zdrojovou literaturou (rešerše, citace), kontinualita textu, souvztažnost tématu s cíli a obsahem diplomové práce Příprava na posudky a obhajobu diplomové práce Požadavky pro studenty s ISP jsou uvedeny v Moodlu
|
Předpoklady
|
Znalost metodologie pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
zpracování tezí DP
|
Doporučená literatura
|
-
GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu.. Brno.
-
HENDL, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
-
HENDL, J. (2012). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
-
HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. (2005). Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : VUP.
-
HOY, K.W. (2010). Quantitative Research in Education : A Primer.. USA.
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
-
KUBÁTOVÁ, H., ŠIMEK, D. (2007). Od abstraktu do závěrečné práce. Olomouc : UP.
-
PETRUSEK, M. (1969). Sociometrie. Praha.
-
PRŮCHA, J. (1997). Pedagogický výzkum a vzdělávací politika. Vytváření mostů. Praha: UK.
|