Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní pojmy vědeckého pedagogického výzkumu. 2. Výzkumné práce v pedagogice a ve školské praxi. 3. Druhy pedagogického výzkumu. 4. Metody vědecké práce. 5. Etapy pedagogického výzkumu. 6. Metody pedagogického výzkumu. 7. Metoda pozorování. 8. Metoda pedagogického experimentu. 9. Metoda rozhovoru. 10. Metoda dotazníková. 11. Statistické metody. 12. Postup při zpracování bakalářské práce. 13. Formální a obsahová stránka bakalářské práce. 14. Obhajoba bakalářské práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je časově určen v návaznosti na zadání bakalářské práce - student má již určeného vedoucího a téma práce. Záměrem předmětu je nastínit význam bakalářské práce a vést studenta při přípravných aktivitách. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - objasnit význam bakalářské práce, - charakterizovat jednotlivé náležitosti bakalářské práce a znát strategie jejich užití, - rozlišit metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu, - charakterizovat jednotlivé metody pedagogického výzkumu, - aplikovat teoretické znalosti na vlastní činnost při zpracovávání bakalářské práce, - zpracovat teze bakalářské práce.
Studenti jsou schopni práce s odbornou literaturou a tvorby odborného textu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a práce s literaturou
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Písemné zpracování tezí bakalářské práce a jejich obhájení v rámci výuky.
|
Doporučená literatura
|
-
HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. (2005). Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : VUP.
-
CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
-
KUBÁTOVÁ, H., ŠIMEK, D. (2007). Od abstraktu do závěrečné práce. Olomouc : UP.
-
SKUTIL, M., KŘOVÁČKOVÁ, B. (2006). Diplomová práce a empirický výzkum pedagogických jevů. Hradec Králové : Gaudeamus.
|