Předmět: Pedagogická praxe 1

« Zpět
Název předmětu Pedagogická praxe 1
Kód předmětu KPV/KPX1Q
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Hospitace a výstupy ve výchovně vzdělávací práci učitele MŠ - v předškolním oddělení 2. Příprava a výstupy studentů 3. Rozbory a sebereflexe studentů

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
  • Účast na výuce - 6 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
V navazujícím studiu bude student vykonávat pedagogickou praxi, která pokračuje nadále reorientací, jejímž cílem je prohlubování vhledů podstaty edukačního a řídícího procesu v podmínkách předškolního vzdělávání. Studenti řeší specifické otázky, které je zajímají, a to pod dohledem supervizora z PdF UP. V návaznosti na teorii zařazují aktivity spojené s výzkumem. Součástí této fáze je navržení a vypracování výzkumného projektu orientovaného na pedagogickou praxi. Projekt je zakončený zprávou a prezentací v rámci studijní skupiny a za účasti supervizora. V rámci projektu mohou studenti využít studijní pobyty v zahraničí (ERASMUS).
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
Předpoklady
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace

1. Mikrovýstupy 2. Příprava na mikrovýstupy 3. Rozbory mikrovýstupů
Doporučená literatura
  • Metodické materiály pro tvorbu ŠVP. Praha : VÚP.
  • (2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.. Praha: VUP.
  • HAVLÍNOVÁ, M. (2000). Kurikulum podpory zdraví v MŠ. Praha: Portál.
  • MONATOVÁ, L. (2000). Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno : Paido.
  • PRÁŠILOVÁ, M. (2004). Projektování v mateřské škole (vybraná problematika pro tvorbu školního kurilula v MŠ).. Olomouc.
  • PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
  • Průcha, J. (1996). Alternativní školy. Praha: Portál.
  • SPÁČILOVÁ, H. (2003). Pedagogická diagnostika v primární škole I.. Olomouc : UP.
  • ŠINDELAROVÁ, B. (1996). Předcházíme poruchám učení. Přel. V. Pokorná. Praha : Portál.
  • VAŠŤATKOVÁ, J. (2006). Autoevaluace školy.. Olomouc.
  • ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program - nástroje pro prevenci, nápravu a integraci.. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr