Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Práce s RVP PV v praxi 2. Tvorba ŠVP 3. Tvorba TVP 4. Pedagogická diagnostika v každodenní práci učitele MŠ 5. Evaluace 6. Sebereflexe studenta
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Základní formou studentovy práce jsou výstupy, v nichž studenti využívají všech teoretických poznatků a praktických zkušeností, které získali v průběhu studia. Pedagogická praxe je čtyřtýdenní. K jednomu učiteli je vždy zařazen jeden student.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
Portfolio studenta dokumentující odbornou připravenost a rozvoj profesních kompetencí (struktura portfolia vychází ze zadání metodika praxe).
|
Doporučená literatura
|
-
Metodické materiály pro tvorbu ŠVP. Praha : VÚP.
-
(2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.. Praha: VUP.
-
HAVLÍNOVÁ, M. (2000). Kurikulum podpory zdraví v MŠ. Praha: Portál.
-
MONATOVÁ, L. (2000). Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno : Paido.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2004). Projektování v mateřské škole (vybraná problematika pro tvorbu školního kurilula v MŠ).. Olomouc.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
-
Průcha, J. (1996). Alternativní školy. Praha: Portál.
-
SPÁČILOVÁ, H. (2003). Pedagogická diagnostika v primární škole I.. Olomouc : UP.
-
ŠINDELAROVÁ, B. (1996). Předcházíme poruchám učení. Přel. V. Pokorná. Praha : Portál.
-
VAŠŤATKOVÁ, J. (2006). Autoevaluace školy.. Olomouc.
-
ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program - nástroje pro prevenci, nápravu a integraci.. Praha: Portál.
|