Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Vavrdová Alena, Mgr. Ph.D.
-
Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Člověk v systému živé přírody. 2. Člověk jako společenský tvor. 3. Uplatnění metodického systému při práci v mateřské škole.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zápočet
- 2 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Disciplína je zaměřen na vytváření nejzákladnějších představ, vědomostí a dovedností z pblasti elementárního učení o přírodě a společnosti u dětí předškolního věku s akcentem na jeho společenskovědní složku. Disciplína se orientuje na činnostní pojetí, zabývá se otázkami uplatnění vhodných forem, aktivizačních metod a specifických prostředků při výchovně vzdělávací práci v mateřské škole. Systém poznatků představuje jednoduché poučení o člověku v různých situacích, souvislostech a vztazích, ve kterých si dítě uvědomuje společenský život v rodině i mimo ni a získává poznatky a zkušenosti v oblasti společenského dění, které jej v životě bezprostředně obklopuje a s nímž přichází nejčastěji do styku. Je kladen důraz na vnímání a citové prožitky dětí při osvojování vědomostí, dovedností a vytváření postojů a na projektovou metodu se zaměřením na tvorbu projektů.
Způsobilosti souvisejí s obsahovou návazností na předmět a jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Předpoklady souvisejí s cíli a způsobilostmi předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Zpracovat projekt, který je zaměřen na aktivity dětí v MŠ s tématem Člověk a jeho okolní svět.
|
Doporučená literatura
|
-
RAŠKOVÁ, M. (2006). Nebojme se projektové metody. INFORMATORIUM 3-8, roč. XIII.
-
VALENTA, J. A KOL. (1993). Projektová metoda ve škole a za školou. Pohledy.. Praha : IPOS ARTAMA.
|