Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Kretková Hana, Mgr.
-
Schmidtová Hana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Rozvoj školy jako úkol vedení 2. Zajišťování kvality práce školy 3. Transformační vedení jako nová filozofie vedení pracovníků
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
V rámci studijní disciplíny se studenti seznámí s pravomocemi a úkoly pracovníků MŠ. Pochopí podstatu funkčního informačního systému školy a jeho využívání řídícím procesu. Na základě analýzy podmínek školy budou schopni projektovat a dále evaluovat pedagogickou práci školy a celý její chod. Pochopí podstatu vlastního hodnocení školy (Školský zákon 561/2004 Sb.)Studenti se seznámí s celou agendou školy - právního subjektu.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
Na základě analýzy podmínek školy budou studenti schopni projektovat a dále evaluovat pedagogickou práci školy a celý její chod.
|
Doporučená literatura
|
-
Metodické materiály pro tvorbu ŠVP. Praha : VÚP.
-
(2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.. Praha: VUP.
-
FISCHER, A. W., SCHATZ, M. (1997). Vedení a rozvoj školy. Brno: Paido.
-
HAVLÍNOVÁ, M. (2000). Kurikulum podpory zdraví v MŠ. Praha: Portál.
-
MONATOVÁ, L. (2000). Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno : Paido.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2004). Projektování v mateřské škole (vybraná problematika pro tvorbu školního kurilula v MŠ).. Olomouc.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2003). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele.. Olomouc.
-
Průcha, J. (1996). Alternativní školy. Praha: Portál.
-
SPÁČILOVÁ, H. (2003). Pedagogická diagnostika v primární škole I.. Olomouc : UP.
-
ŠINDELAROVÁ, B. (1996). Předcházíme poruchám učení. Přel. V. Pokorná. Praha : Portál.
-
VAŠŤATKOVÁ, J. (2006). Autoevaluace školy.. Olomouc.
-
WALTEROVÁ, E. (1994). Kurikulum (Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě).. Brno: CDVU MU.
-
ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program - nástroje pro prevenci, nápravu a integraci.. Praha: Portál.
|