Course: Science literacy

« Back
Course title Science literacy
Course code KPV/KPRI@
Organizational form of instruction Lecture
Level of course Bachelor
Year of study 1
Semester Summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Bartošová Michaela, Mgr.
  • Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
  • Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • ANDRESKOVÁ, J. et al. (2018). Rozvíjíme environmentální cítění dětí. Praha: Raabe.
  • BRTNOVÁ ČEPIČKOVÁ, I. (2013). Didaktika přírodovědného základu, 1. vyd.. Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně.
  • BRTNOVÁ ČEPIČKOVÁ, I. (2010). Výběr témat z předškolní pedagogiky, vyd. 1. Ústí nad Labem: UJEP.
  • CORNELL, Joseph Bharat. (2012). Objevujeme přírodu: učení hrou a prožitkem. Vyd. 1.. Praha: Portál.
  • JANČAŘÍKOVÁ, K. (2017). Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. 1. vydání. Praha: Raabe.
  • JANČAŘÍKOVÁ, K. (2019). Didaktické přístupy k přírodovědnému vzdělávání předškolních dětí a mladších žáků, 2. rozšířené vydání. Praha: PdF UK.
  • JANČAŘÍKOVÁ, K., HAVLOVÁ, J. (2014). Činnosti se zvířaty v předškolním vzdělávání. 1. vyd.. Praha: Raabe.
  • JANČAŘÍKOVÁ, K., KAPUCIÁNOVÁ, M. (2013). Činnosti venku a v přírodě v předškolním vzdělávání. 1. vyd.. Praha: Raabe.
  • KOTRBA, T., LACINA, L. (2015). Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. 3. vyd.. Brno: Barrister & Principal.
  • KOVALIK, Susan. (1995). Integrovaná tematická výuka: model. 2., opr. vyd.. Kroměříž: Spirála.
  • KROUFEK, R., JANOVEC, J., ŠIKULOVÁ, R. (2020). Budoucí učitelé mateřských škol pohledem environmentální a technické edukace. Vydání první. Ústí nad Labem: UJEP.
  • LEBLOVÁ, E. (2016). Environmentální výchova v mateřské škole. Vydání druhé. Praha: Portál.
  • SKÝBOVÁ, J. (2008). Environmentální výchovné projekty: pro učitelství MŠ a prvního stupně ZŠ. Praha: PdF UK.
  • ŠMELOVÁ, E. (2015). Bezvýhradná akceptace ve výchově dítěte. Olomouc: UPOL.
  • VALIŠOVÁ, A, KASÍKOVÁ, H., BUREŠ, M. (2011). Pedagogika pro učitele 2., rozš. a aktualiz. vyd.. Praha: Grada.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): - (BB23) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Summer