-
BENDOVÁ, P. (2014). Inkluzivní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami předškolního věku. Hradec Králové: Gaudeamus.
-
GARDOŠOVÁ, J. a kol. (2012). Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro předškolní vzdělávání. Vyd. 2.. Praha: Portál.
-
HAVLÍNOVÁ, M., VENCÁLKOVÁ, E., HAVLOVÁ, J. (2008). Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole: aktualizovaný modelový program podpory zdraví (dokument a metodika). 3., aktualiz. vyd.. Praha: Portál.
-
HELUS, Z. (2009). Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd.. Praha: Portál.
-
KASÍKOVÁ, H. (2016). Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál.
-
KOMENSKÝ, J. A. a MAKOVIČKA, L. ed. (2020). Informatorium školy mateřské v jazyce 21. století, aneb, Zevrubná a jasná zpráva, jak mají zbožní rodiče - sami nebo i skrze chůvy, pěstouny a další pomocníky - už v jejich ranném věku rozumně a počestně vést i cvičit své milované děti, ten nejdražší poklad, aby to bylo Bohu ke slávě, jim samotným pro radost a dětem to posloužilo ke spasení. Žandov: Poutníkova četba.
-
NISEL, R., GRIEBEL, W. (2005). Poprvé v mateřské škole. 1. vyd.. Praha: Portál.
-
OPRAVILOVÁ, E. (2016). Předškolní pedagogika. Praha: Grada.
-
PRŮCHA, J. a kol. (2016). Předškolní dítě a svět vzdělávání: přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků. Praha: Wolters Kluwer.
-
PRŮCHA, J. (2012). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál.
-
Rámcový vzdělávací program. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
-
Rýdl, K., & Šmelová, E. (2012). Vývoj institucí pro předškolní výchovu (1869?2011). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
SPLAVCOVÁ, H., KROPÁČKOVÁ, J. (2016). Vzdělávání dětí od dvou let v MŠ. 1. vyd.. Praha: Portál.
-
SUCHÁNKOVÁ, E. (2014). Hra a její využití v předškolním vzdělávání. Praha: Portál.
-
ŠMELOVÁ, E. a kol. (2016). Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku, 1. vydání. Olomouc: UP.
-
ŠMELOVÁ, E. (2014). Bezvýhradná akceptace ve výchově dítěte. Olomouc: UP.
-
Šmelová, E., Petrová, A., & Souralová, E. (2012). Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu současného kurikula. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
|