Předmět: Praktikum poznávání přírody (zima)

« Zpět
Název předmětu Praktikum poznávání přírody (zima)
Kód předmětu KPV/KPRA@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Jarušinská Lenka, Mgr. PhD.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Bartošová Michaela, Mgr.
  • Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
  • Vodáková Hana, Mgr.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " identifikovat vzdělávací nabídku dle RVP PV jako prostředek vzdělávání dětí předškolního věku v oblasti utváření společenskovědní a přírodovědné pregramotnosti, " připravit vlastní vzdělávací nabídku a formulovat ji v podobě, v jaké ji bude dětem předkládat - a to v podobě integrovaných bloků, které se vztahují k určitému tématu, vycházejí z praktických životních problémů a situací nebo jsou zaměřeny k určitým činnostem, k praktickým aktivitám, " naplňovat cíle vzdělávacího obsahu RVP PV vedoucí k dosahování výstupů v oblasti utváření společenskovědní a přírodovědné pregramotnosti, " znát vybrané pojmy, teorie, koncepční a metodické přístupy k poznávání v rámci vzdělávání, " akceptovat přirozená vývojová specifika dětí předškolního věku a důsledně je promítat do obsahu, forem a metod jejich vzdělávání, " respektovat vzdělávací nabídku a tvůrčím způsobem ji konkretizovat tak, aby nabízené činnosti byly mnohostranné a maximálně pestré a svou úrovní odpovídaly konkrétním možnostem a potřebám dětí, " využívat různé formy i metody vzdělávání a přizpůsobovat vzdělávání konkrétním regionálním i místním podmínkám, možnostem a potřebám, " provádět hodnocení dětí na základě cílových hodnot a jejich aplikace na hodnocení v rámci individuálního vztahového rámce, " sledovat proces osvojování těchto způsobilostí jak v rámci třídy dětí, tak u jednotlivých dětí a postupovat tak, aby děti získávaly co nejvíce. Témata: Sledování rozmanitostí a změn v přírodě (živá i neživá příroda, přírodní jevy a děje, rostliny, živočichové, krajina a její ráz, podnebí, počasí, ovzduší, roční období). Práce s literárními texty, s obrazovým materiálem, využívání encyklopedií a dalších médií. Význam lidských smyslů, smyslové hry. Moje tělo, moje zdraví, hygiena. Činnosti zaměřené k poznávání lidského těla a jeho částí. Činnosti směřující k ochraně zdraví, osobního bezpečí a vytváření zdravých životních návyků.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní