Název předmětu | Projektování v primárním vzdělávání |
---|---|
Kód předmětu | KPV/KPPV@ |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Obsah předmětu je zaměřen na tvorbu projektu pro realizaci na 1. stupni ZŠ. Témata: Kurikulum RVP ZV Projektová výuka Projektová metoda Nový pohled na pozici žáka v edukačním procesu. Integrovaná tematická výuka. Realizace projektu.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Aktivizující práce ve skupinách |
Výstupy z učení |
Po absolvování předmětu by studenti a studentky měli být schopni: - objasnit pojem projektová výuka v primární škole; - objasnit problematiku projektů, projektové metody a výuky v teoretické reflexi; - vysvětlit pojem integrovaná tematická výuka; - aplikovat a realizovat projekt ve školské praxi.
Studenti získají kompetence odpovídající stanoveným cílům. |
Předpoklady |
Předpoklady souvisejí s cíli a způsobilostmi předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Student/studentka zpracuje projekt dle zadání vyučující; aktivní účast ve výuce; bližší informace jsou uvedeny v systému MOODLE k tomuto předmětu. K udělení zápočtu student/studentka s ISP zpracuje: - projekt, ve kterém využije téma z oblasti sexuální výchovy na 1. stupni ZŠ (dle RVP ZV). Pokud studující vyučuje na ZŠ, vybere si ročník, ve kterém působí na 1. stupni ZŠ. Téma z oblasti sexuální výchovy zpracuje s využitím ve všech vyučovacích předmětech daného ročníku. Při zpracování projektu student/studentka bude postupovat dle didaktické literatury (projektová metoda) a využije znalosti z předmětu Didaktika primární školy. Písemně zpracovaný projekt student/studentka nahraje do systému MOODLE k tomuto předmětu. K udělení zápočtu student/studentka na pobytu ERASMUS+ zpracuje: Projekt, ve kterém využije téma z oblasti sexuální výchovy na 1. stupni ZŠ (dle RVP ZV). Pokud studující vyučuje na ZŠ, vybere si ročník, ve kterém působí na 1. stupni ZŠ. Téma z oblasti sexuální výchovy zpracuje s využitím ve všech vyučovacích předmětech daného ročníku. Při zpracování projektu student/studentka bude postupovat dle didaktické literatury (projektová metoda) a využije znalosti z předmětu Didaktika primární školy. Písemně zpracovaný projekt student/studentka nahraje do systému MOODLE k tomuto předmětu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |