Vyučující
|
-
Balaban Vlado, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata Oblast vnímání vlastního těla - poznat funkce částí i vlastního těla, ovládat napětí a uvolnění těla, vnímat stabilitu a labilitu těla, prožívat city a pocity, vyjádřit je pohybem. Vnímání pocitů a citů, jejich vyjadřování. Oblast materiální - seznámení s předměty, tradičními i netradičními pomůckami, manipulace s nimi, využití pro cvičení jednotlivců, dvojic, skupin. Poznávání společenského prostředí a osob. Navázání kontaktu doteky, spoluprací, komunikací. Kooperace a pomoc druhým osobám. Motodiagnostika
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - chápat význam psychomotoriky z hlediska fyziologického, emocionálního, kognitivního, - orientovat se v oblastech psychomotoriky: oblast vnímání vlastního těla, oblast materiální, poznání společenského prostředí, osob, - aplikovat psychomotorická cvičení a hry do denního režimu v MŠ, - uplatnit didaktické zásady při realizaci psychomotorických her a cvičení, - dodržet při těchto činnostech zásady bezpečnosti a ochrany zdraví dětí. .
|
Předpoklady
|
pohybové schopnosti na úrovni umožňující úspěšné absolvování výuky
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru. - min. 80 % aktivní účast ve výuce - seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
Blahutková, M. (2006). Psychomotorika pre každého. Prešov.
-
Blahutková, M. (2003). Psychomotorika. Brno: Masarykova univerzita.
-
Karásková, V. (2000). Zábavná cvičení s mentálně postiženými. Olomouc: Univerzita UP.
-
Karásková, V. (2007). Zábavná cvičení ve škole i doma. Olomouc.
|