Předmět: Poznávání přírody a společnosti 2

« Zpět
Název předmětu Poznávání přírody a společnosti 2
Kód předmětu KPV/KPPDQ
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
  • Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Základy botanické a zoologické poznatky 2. Základy pokusnictví a pěstitelství 3. Seznámení s využitím metod, organizačních forem a prostředků vhodných při práci v MŠ

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 6 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 4 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Speciální didaktika, která se zabývá teorií a praxí a vzdělávání v oblasti přírodovědného učení v návaznosti na společenskovědní základ. Základ tvoří problematika specifických metod, forem a prostředků v oblasti přírodovědného vzdělávání na mateřských školách s přihlédnutím k využití integračního pojetí, globálního pojetí výchovy a k možnosti realizace výchovy k péči a ochraně životního prostředí v rámci přírodovědného vzdělávání. Získané vědomosti a dovednosti budou studenti aplikovat v rámci pedagogické praxe zaměřené na přírodovědné vzdělávání dětí mateřských škol.
Způsobilosti souvisejí s obsahovou návazností na předmět a jeho cíle.
Předpoklady
Předpoklady souvisejí s cíli a způsobilostmi předmětu.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce

Zpracovat projekt, který je zaměřen na aktivity dětí v MŠ se zaměřením na oblast přírodovědného učení.
Doporučená literatura
  • BUREŠOVÁ, K., KORVASOVÁ, H. (2003). Nápady pro mrňata a škvrňata. Kněžice : Chaloupky.
  • VALENTA, J. A KOL. (1993). Projektová metoda ve škole a za školou. Pohledy.. Praha : IPOS ARTAMA.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr