Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
-
Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základy botanické a zoologické poznatky 2. Základy pokusnictví a pěstitelství 3. Seznámení s využitím metod, organizačních forem a prostředků vhodných při práci v MŠ
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Speciální didaktika, která se zabývá teorií a praxí a vzdělávání v oblasti přírodovědného učení v návaznosti na společenskovědní základ. Základ tvoří problematika specifických metod, forem a prostředků v oblasti přírodovědného vzdělávání na mateřských školách s přihlédnutím k využití integračního pojetí, globálního pojetí výchovy a k možnosti realizace výchovy k péči a ochraně životního prostředí v rámci přírodovědného vzdělávání. Získané vědomosti a dovednosti budou studenti aplikovat v rámci pedagogické praxe zaměřené na přírodovědné vzdělávání dětí mateřských škol.
Způsobilosti souvisejí s obsahovou návazností na předmět a jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Předpoklady souvisejí s cíli a způsobilostmi předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Zpracovat projekt, který je zaměřen na aktivity dětí v MŠ se zaměřením na oblast přírodovědného učení.
|
Doporučená literatura
|
-
BUREŠOVÁ, K., KORVASOVÁ, H. (2003). Nápady pro mrňata a škvrňata. Kněžice : Chaloupky.
-
VALENTA, J. A KOL. (1993). Projektová metoda ve škole a za školou. Pohledy.. Praha : IPOS ARTAMA.
|