Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Vavrdová Alena, Mgr. Ph.D.
-
Schmidtová Hana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Analýza dětí předškolního věku v konkrétní MŠ 2. Plán pedagogických aktivit na základě analýzy a ŠVP PV 3. Realizace a hodnocení plánovaných pedagogických aktivit 4. Na základě hodnocení projektují další činnosti, a to v souladu se zájmy a potřebami dětí, s kterými student pracují
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 6 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování této části pedagogických praxí budou studenti schopni samostatně realizovat pedagogické aktivity, a to na základě projektování, evaluovaluace. Pedagogické aktivity realizují v souladu s cíli stanovenými ve ŠVP PV a TVP.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Studenti si o realizovaných aktivitách vedou deník pedagogických aktivit v MŠ.
|
Doporučená literatura
|
-
(2007). Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV. Praha: VUP.
-
(2007). Praktický průvodce TVP mateřské školy. Praha: VUP.
-
(2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.. Praha: VUP.
-
ŠMELOVÁ, E. (2004). Mateřská škola. Teorie a praxe I.. Olomouc: UP.
|