Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Zásady řízení edukace v předškolním zařízení 2. Analýza kurikulárního dokumentu, určeného pro výchovu a vzdělávání dětí předškolního věku 3. Projektování v mateřské škole 4. Spolupráce mateřské školy s rodinou 5. Návaznost předškolního a základního vzdělávání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
V rámci předmětu se studenti seznámí se zásadami řízení edukace, analýzou podmínek a procesů v podmínkách předškolního zařízení. Budou schopni aplikovat algoritmus projektování při vytváření vzdělávacích projektů na konkrétní podmínky školy, třídy, individua. Pochopí zásady úspěšné spolupráce rodiny a školy.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Aktivní účast ve výuce, vytvoření vzdělávacího programu.
|
Doporučená literatura
|
-
KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (2001). Předškolní a primární pedagogika.. Praha: Portál.
-
OPRAVILOVÁ, E. (1988). Dítě si hraje a poznává svět. Praha : SPN.
-
Rýdl, K., & Šmelová, E. (2012). Vývoj institucí pro předškolní výchovu (1869?2011). Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
ŠMELOVÁ, E. (2004). Mateřská škola. Teorie a praxe I.. Olomouc: UP.
-
VÚP. (2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha.
|