Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
-
Kretková Hana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Charakter komunikace v organizaci 2. Komunikační dovednosti a jejich uplatnění v řídícím procesu 3. Strategie vedení efektivní komunikace v organizaci
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti v rámci daného předmětu pochopí charakter komunikace v organizaci, zvládnou škálu komunikačních dovedností a efektivně je budou schopni využívat v rámci prostředků uvnitř organizace. Osvojí si vědomosti a dovednosti nezbytné pro kvalitní a cílené vedení spolupracovníků.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
1. Studenti zpracují soubor doporučení pro budování efektivní komunikace uvnitř mateřské školy. 2. Na základě zpracovaných doporučení zpracují studenti analýzu komunikace uvnitř organizace a navrhnou soubor doporučení pro její zkvalitnění. Studenti práci zpracují v rozsahu 4 stran.
|
Doporučená literatura
|
-
BEDNAŘÍKOVÁ, I. (2006). Sociální komunikace. Olomouc: UP.
-
DANIHELKOVÁ, H. Jak si poradit v obtížných situacích.
-
ŠMELOVÁ, E. (2003). Vnitrofiremní komunikace. Vyškov.
|