Předmět: Praktikum poznávání přírody (jaro)

« Zpět
Název předmětu Praktikum poznávání přírody (jaro)
Kód předmětu KPV/KPJA@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
  • Valchářová Kateřina, Mgr. Ph.D.
  • Bartošová Michaela, Mgr.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíl předmětu: Student si osvojí poznatky a praktické dovednosti určující pro rozvoj přírodovědné gramotnosti předškolních dětí v oblasti poznávání přírody na jaře. Hlavní témata: Vztah dětí a přírody Rodina, dítě, příroda a jejich vzájemné propojení Jak motivovat rodiny k trávení volného času v jarní přírodě Jak smysluplně využít čas v s dětmi předškolního věku didaktické prostředky v rozvoji přírodovědné gramotnosti předškolních dětí Propojení na pedagogickou praxi: Studenti budou s vyučujícím absolvovat hospitace v mateřských školách v závislosti na probíraném tématu. Seminářů se také bude účastnit odborník z praxe, který osvětlí problémová témata, které během hospitace v mateřské školy vyvstaly.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • JANČAŘÍKOVÁ, K. (2017). Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. 1. vydání. Praha: Raabe.
  • JANČAŘÍKOVÁ, K. (2010). Environmentální činnosti v předškolním vzdělávání. Nahlížet - nacházet.. Praha: Josef Raabe.
  • KOTRBA, T., LACINA, L. (2007). Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Brno: Společnost pro odbornou literaturu.
  • KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky. Brno: PF MU.
  • LUKÁŠOVÁ, H. (2010). Kvalita života dětí a didaktika. Praha.
  • NOVÁČKOVÁ, H. (2015). Luční školka. První vydání. Brno: Lipka - školské zařízení pro environmentální vzdělávání.
  • OTTOMANSKÁ, V. (2020). Rok stromů: celoroční program pro MŠ. Vydání první. Praha: Portál.
  • RAJNOŠKOVÁ, M., KŘÍŽ, M. (2015). Rok v přírodě s mrňaty. První vydání. Brno: Lipka - ediční centrum.
  • Rámcový vzdělávací program. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní