Předmět: Finanční management MŠ

« Zpět
Název předmětu Finanční management MŠ
Kód předmětu KPV/KPFMQ
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Schmidtová Hana, Mgr.
Obsah předmětu
Finanční management v prostředí MŠ: obsah finančního řízení z hlediska sekvenčních a průběžných manažerských funkcí; základní principy finančního řízení (např. princip peněžních toků, princip respektování faktoru času, princip zohledňování rizika, princip plánování a analýzy finančních výdajů); základní strategie financování a možnosti jejich použití. Základní pojmy a principy účetnictví dle platné legislativní úpravy.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 4 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Cílem disciplíny je seznámit studenty s obsahovou náplní finančního managementu v prostředí MŠ. Jednotlivá témata budou představovat veškeré aktivity a metody finančního řízení, které jsou uplatňovány v rámci finančního rozhodování. Po absolvování předmětu bude student schopen definovat obsah finančního řízení z hlediska sekvenčních a průběžných manažerských funkcí; charakterizovat základní principy finančního řízení (např. princip peněžních toků, princip respektování faktoru času, princip zohledňování rizika, princip plánování a analýzy finančních výdajů); rozlišit základní strategie financování a možnosti jejich použití. Studenti se rovněž seznámí se základními pojmy a principy účetnictví dle platné legislativní úpravy.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
Předpoklady
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor

Požadavky pro udělení zápočtu: 1. Vypracovat schéma financování ve školství 2. Zpracovat seznam platné legislativy vztahující se k finančnímu řízení MŠ 3. Projekt 3. 1 Marketingový projekt MŠ - strategické plánování obsah projektu: a/ analýza makroprostředí školy, dále vnějšího mikroprostředí konkrétní MŠ - analýzu vyhodnotit a definovat klady x zápory, výhody x nevýhody, a to prostřednictvím Matice příležitostí a hrozeb) b/ vnitřní prostředí MŠ - analýza zdrojů školy c/ realizovat marketingový průzkum konkrétní MŠ (dotazníkové šetření), vyhodnotit a vyvodit závěry d/ na základě výsledků provedených analýz zpracovat strategii rozvoje školy (tržní zacílení, budování image MŠ, vycházet z měření stávající image školy 3. 2 Finanční rozvaha k navrženému plánu
Doporučená literatura
  • KLABEČEK, K. (2006). Finanční management.. Plzeň.
  • PETŘÍK, T. (2005). Ekonomické a finanční řízení firmy. Manažerské účetnictví v praxi. 1. vyd-. Praha.
  • REŽŇÁKOVÁ, M. (2005). Finanční management I. 3. akt. a rozšířené vydání.. Brno.
  • SEDLÁČEK, J. (2005). Účetnictví pro manažery. 1., vyd.. Praha.
  • Synek, M. a kol. (2007). Manažerská ekonomika. 4. akt. a rozšířené vyd.. Grada, Praha, 452 s.
  • Šimková, E. (2006). Základy ekonomie - systematický přehled základní ekonomické problematiky. Grada, Praha.
  • ŠIMKOVÁ, E. (2005). Základy účetnictví. Vybraná témata základní účetní problematiy. 1. vyd.. Hradec Králové.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr