| Název předmětu | Praktikum dramatické výchovy |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/KPDV@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: Dramatická výchova v prostředí mateřské školy Východiska dramatické výchovy Cíle dramatické výchovy Metody a techniky dramatické výchovy Základní dovednosti pro dramatické jednání Loutka v práci učitele mateřské školy Osobnost učitele mateřské školy využívající dramatickou výchovu Opory jsou studentům poskytnuty prostřednictvím aplikace MS TEAMS
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Dramatickou výchovu v mateřské škole lze chápat jako všestranný prostředek pro harmonický rozvoj dítěte s akceptem na osobnostní a sociální rozvoj. Studenti si osvojují metody a techniky dramatické výchovy vhodné pro aplikaci v mateřské škole, seznamují se s významnými osobnostmi dramatické výchovy, s porozuměním pracují s kurikulem předškolního vzdělávání a projektují činnosti s využitím pestrých metod a technik dramatické výchovy. Součástí dramatické výchovy je i práce s loutkou. Uvedené činnosti jsou realizovány v modelových situacích ve výuce a dle situace i v konkrétní pedagogické praxi.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - vymezit pojem dramatická výchova v kontextu RVP PV - definovat cíle a východiska dramatické výchovy - pracovat s loutkou - vhodně aplikovat metody a techniky dramatické výchovy rozvíjející základní dovednosti pro dramatické jednání - využívat dramatickou výchovu jako edukační prostředek preprimárního vzdělávání - popsat osobnost učitele využívajícího dramatickou výchovu jako běžnou součást edukačního procesu v mateřské škole. |
| Předpoklady |
|
Schopnost přijetí role, komunikativní dovednosti, znalost RVP PV
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozbor portfolia studenta
Splnění zadaných úkolů Studium doporučené literatury |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |