Název předmětu | Pedagogická praxe 4 s reflexí |
---|---|
Kód předmětu | KPV/KP4R@ |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: analýza vyučovacího procesu - specifika výuky v elementárním ročníku pozorování prvků a postupů analyticko - syntetické metody ve výuce elementárního čtení a psaní pozorování prvků a postupů genetické a globální metody ve výuce elementárního čtení a psaní analýza a diagnostika problematiky laterality z pohledu pedagoga v 1. třídě ZŠ pozorování problematiky čtenářské gramotnosti v elementární třídě pozorování specifických poruch učení v elementární třídě z pohledu pedagoga práce se žáky s poruchami pozornosti - pedagogická diagnostika, reedukace problematika odkladu školní docházky legislativa školní zralosti způsoby hodnocení žáků
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Pozorování, Aktivizující práce ve skupinách |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat specifika 1. třídy ZŠ, " demonstrovat vztah sluchové a zrakové percepce, školní připravenosti a školní zralosti v závislosti na elementárním čtení a psaní; " objasnit vztah současných písemných předloh ve výuce na základní škole; " vyzkoušet grafomotorické a předčtenářské dovednosti dětí pod vedením cvičného učitele; " analyzovat kvalitu a obtížnost učebnic se zaměřením na čtení a psaní (Živé abecedy, Slabikáře, čítanky, písanky) ; " vyzkoušet a aplikovat analyticko -syntetickou výukovou metodu (genetickou a globální) ve výuce elementárního čtení a psaní ; " provést analýzu žáků v elementární třídě dle udělených odkladů školní docházky; " uvést vztah mezi udělením odkladu školní docházky žákovi a následně jeho úspěšností v elementární třídě. Výstupem náslechové pedagogické praxe je hospitační protokol vytvořený na základě analýzy vyučovacího procesu s pedagogem v disciplíně Didaktika elementárního čtení a psaní.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Studenti předloží k zápočtu hospitační záznamy, přípravy na mikrovýstupy a potvrzený "Výkaz pedagogické praxe" . Reflexe praxe proběhne pod vedením metodika ve skupině studentů s oporou o hospitační záznamy a vyhodnocení realizovaných mikrovýstupů v zápočtových termínech. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |