Název předmětu | Pedagogická praxe 1 s reflexí |
---|---|
Kód předmětu | KPV/KP1R@ |
Organizační forma výuky | Praxe |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " uvést vztah mezi 1. stupněm ZŠ a 2. st. ZŠ, (málotřídní škole a plnoorganizované škole), " uspořádat a aplikovat organizační formy práce na málotřídní škole a plnoorganizované škole, " analyzovat klima třídy, popř. atmosféru hodiny v návaznosti na interakci učitel - žák na primární škole, " prokázat a vyzkoušet interakci žák - žák na primární škole, " interpretovat vzdělávací strategii výuky na primární škole, " uspořádat různé metodické postupy na primární škole, " registrovat a posoudit kurikulární dokument v kombinaci s konkrétním švp, " analyzovat a provést rozbor vyučovacího procesu podle zadaných kritérií. Výstupem náslechové pedagogické praxe je hospitační protokol vytvořený na základě analýzy vyučovacího procesu s pedagogem v disciplíně Didaktika primárního vzdělávání a Seminář k didaktice primárního vzdělávání. Témata: plnoorganizovaná škola, metodické postupy používané v primární škole, strategie učení v primární škole, učitel primární školy - činnosti diagnostické, řídící, prognostické, pozorované organizační formy primární školy, pozorované výukové metody primární školy, klima třídy - atmosféra hodiny atd., interakce učitel - žák primární školy, interakce žák - žák primární školy, způsoby hodnocení žáků, portfólio pedagogických praxí.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
Pedagogickou praxi 1 s reflexí vykonáte pod vedením metodika této praxe, kterým je dr. Provázková Stolinská. Vzhledem ke covidovému stavu a v souladu s nutnými opatřeními budete realizovat tuto praxi v alternativních podmínkách. Pokyny k praxi a k výstupům obdržite od metodika. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |