Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní pojmy 2. Výzkumné práce v pedagogice a v praxi MŠ 3. Druhy pedagogického výzkumu. 4. Metody vědecké práce. 5. Etapy pedagogického výzkumu. 6. Vybrané metody pedagogického výzkumu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Student vstupuje do MŠ v roli výzkumníka. Ověřuje různé metody pedagogického výzkumu v rámci sondy v podmínkách MŠ.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
75% účast na seminářích, práce s metodami pedagogického výzkumu v práci učitele MŠ.
|
Doporučená literatura
|
-
GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido.
-
HENDL, J. (1999). Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha.
-
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada.
-
CHRÁSKA, M. (1998). Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: PedF UP.
-
KUBÁTOVÁ, H., ŠIMEK, D. (2007). Od abstraktu do závěrečné práce. Olomouc : UP.
-
PELIKÁN, J. (1998). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha.
-
PRŮCHA, J. (1995). Pedagogický výzkum: Uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum.
|