Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Praxe formou skupinové hospitace studentů a metodika PdF UP ve výchovně vzdělávací práci v předškolním zařízení (MŠ). 2. Pozorování a analýza výchovně vzdělávacího procesu v MŠ. 3. Specifické rysy výchovně vzdělávacího procesu z hlediska některých zvláštností dítěte předškolního věku, problematika přípravy učitele na výchovně vzdělávací proces, školní agenda.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Pozorování
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Praxe se realizuje formou skupinové hospitace studentů a metodika PdF UP ve výchovně vzdělávací práci v předškolním zařízení (MŠ). Cílem praxe je vést studenty k pozorování a analyzování výchovně vzdělávacího procesu např.: - osobnost učitele a dítěte, - vztah učitel a dítě, - specifické rysy výchovně vzdělávacího procesu z hlediska některých zvláštností dítěte předškolního věku, - problematika přípravy učitele na výchovně vzdělávací proces, školní agenda.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Anamnestická metoda, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
Zavedení pedagogického deníku s doporučenou konkretizací (záznamy pozorování, reflexe, sebereflexe); zásobník her, tanečků, pohybových her pro děti apod.; katalog (vlastní databáze) dětské a odborné literatury, školských dokumentů; adresář (školské instituce, důležité kontakty apod.).
|
Doporučená literatura
|
-
(2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha : VUP.
|