Předmět: Seminář k bakalářské práci

« Zpět
Název předmětu Seminář k bakalářské práci
Kód předmětu KPV/KMSBQ
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Základní pojmy vědeckého pedagogického výzkumu. 2. Výzkumné práce v pedagogice a ve školské praxi. 3. Druhy pedagogického výzkumu. 4. Metody vědecké práce. 5. Etapy pedagogického výzkumu. 6. Metody pedagogického výzkumu. 7. Metoda pozorování. 8. Metoda pedagogického experimentu. 9. Metoda rozhovoru. 10. Metoda dotazníková. 11. Statistické metody. 12. Postup při zpracování bakalářské práce. 13. Formální a obsahová stránka bakalářské práce. 14. Obhajoba bakalářské práce.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět je časově určen v návaznosti na zadání bakalářské práce - student má již určeného vedoucího a téma práce. Záměrem předmětu je nastínit význam bakalářské práce a vést studenta při přípravných aktivitách. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - objasnit význam bakalářské práce, - charakterizovat jednotlivé náležitosti bakalářské práce a znát strategie jejich užití, - rozlišit metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu, - charakterizovat jednotlivé metody pedagogického výzkumu, - aplikovat teoretické znalosti na vlastní činnost při zpracovávání bakalářské práce, - zpracovat teze bakalářské práce.
Studenti jsou schopni práce s odbornou literaturou a tvorby odborného textu.
Předpoklady
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a práce s literaturou

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Písemné zpracování tezí bakalářské práce a jejich obhájení v rámci výuky.
Doporučená literatura
  • HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M. (2005). Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : VUP.
  • CHRÁSKA, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha.
  • KUBÁTOVÁ, H., ŠIMEK, D. (2007). Od abstraktu do závěrečné práce. Olomouc : UP.
  • SKUTIL, M., KŘOVÁČKOVÁ, B. (2006). Diplomová práce a empirický výzkum pedagogických jevů. Hradec Králové : Gaudeamus.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: -