Vyučující
|
-
Balaban Vlado, Mgr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Oblast vnímání vlastního těla - poznat funkce částí i vlastního těla, ovládat napětí a uvolnění těla, vnímat stabilitu a labilitu těla, prožívat city a pocity, vyjádřit je pohybem. Vnímání pocitů a citů, jejich vyjadřování. Oblast materiální - seznámení s předměty, tradičními i netradičními pomůckami, manipulace s nimi, využití pro cvičení jednotlivců, dvojic, skupin. Poznávání společenského prostředí a osob. Navázání kontaktu doteky, spoluprací, komunikací. Kooperace a pomoc druhým osobám. Motodiagnostika.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " chápat význam psychomotoriky z hlediska fyziologického, emocionálního, kognitivního, " orientovat se v oblastech psychomotoriky: oblast vnímání vlastního těla, oblast materiální, poznání společenského prostředí, osob, " aplikovat psychomotorická cvičení a hry do denního režimu v MŠ, " uplatnit didaktické zásady při realizaci psychomotorických her a cvičení, " dodržet při těchto činnostech zásady bezpečnosti a ochrany zdraví dětí.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
- aktivní účast ve výuce -seminární práce: vytvoření portfolia z oblasti psychomotorických aktivit Požadavky pro udělení kreditu jsou plněny v průběhu výukové části semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Blahutková, M. (2006). Psychomotorika pre každého. Prešov.
-
Dvořáková, H. (2006). Základní motorika. Praha.
-
Karásková, V. (2007). Zábavná cvičení ve škole i doma. Olomouc.
-
Kopřiva, P., Nováčková, J., Nevolová, D., & Kopřivová, T. (2008). Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála.
|