Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Zásady řízení edukace. 2. Analýza podmínek a procesů v podmínkách předškolního zařízení. 3. Algoritmus projektování při vytváření vzdělávacích projektů na konkrétní podmínky školy, třídy, individua. 4. Zásady úspěšné spolupráce rodiny a školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Disciplína je zaměřena na osvojení si dovedností v oblasti tvorby školního a třídního vzdělávacího programu, a to v návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Student by měl pochopit strukturu a obsah kurikula, popsat a aplikovat algoritmus tvorby školního kurikula, s respektováním zásad pro zpracování kurikula. Reflektovat vhodnost kurikula pro podmínky konkrétní školy, modifikace a tvorba kurikula v pojetí Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti pedagogiky a obecné didaktiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Student zvládne učivo v daném rozsahu, zpracuje projekt určený pro předškolní edukaci (ŠVP, TVP).
|
Doporučená literatura
|
-
(2004). Manuál pro tvorbu ŠVP. Praha : VUP.
-
(2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha : VUP.
|