Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Škola jako otevřený sociální systém, management jako řídící proces, efektivnosti práce školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Školu lze chápat jako otevřený sociální systém. Poznatků systémové teorie řízení je možno využívat ke zkvalitňování efektivnosti práce školy.
Po absolvování předmětu budou studenti schopni aplikovat základní poznatky managementu do chodu a řízení konkrétní školy.
|
Předpoklady
|
Bez předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor portfolia studenta
Aktivní účast na výuce, předložení pracovního portfolia.
|
Doporučená literatura
|
-
BACÍK, F., KALOUS, J., SVOBODA, J. (1995). Úvod do teorie a praxe školského managementu I., II.. Praha.
-
PITRA, Z. (1992). Úvod do managementu. 1. vyd.. Hradec Králové.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2004). Projektování v mateřské škole (vybraná problematika pro tvorbu školního kurilula v MŠ).. Olomouc.
-
PRÁŠILOVÁ,M. (2006). Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc.
-
SVĚTLÍK, J. (1996). Marketing školy.. Zlín: Copyright.
|