| Název předmětu | Didaktika TV |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/KMDT@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: Základní pojmy v pedagogické kinantropologii. Struktura didaktického procesu v TV, činitelé v didaktickém procesu TV. Cíle a úkoly TV v MŠ. Problematika organizačních forem TV v MŠ - rozsah, obsah, využitelné prostředky. Učební činnost učitele - didaktické principy, didaktické postupy a metody, aplikace didaktických stylů v TV. Plánování pohybových aktivit v ŠVP a v denním režimu MŠ. Příprava učitele na organizační formy TV v režimu MŠ. Bezpečnost při tělovýchovných aktivitách. Legislativa vztahující se k činnostem tělovýchovného charakteru.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " orientovat se v interakční struktuře vztahů a prvků procesu TV v MŠ, " popsat organizační formy TV dětí předškolního věku v ŠVP v MŠ, " plánovat pohybové aktivity jako činnosti s výchovným, vzdělávacím, zdravotním a prožitkovým aspektem, " orientovat se v činnostech učitele v MŠ, " prakticky realizovat organizační formy TV v MŠ, " uplatňovat zásadu bezpečnosti při pohybových aktivitách dětí.
Získat způsobilost vést efektivně vyučovací epizody tělesné výchovy dětí předškolního věku, zohledňovat individuální zvláštnosti v rozvoji motoriky, rozvíjet pohybové schopnosti a dovednosti v podmínkách školní tělesné výchovy. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Písemná zkouška, Seminární práce
- aktivní účast ve výuce 50 %, - úspěšné absolvování zkoušky (písemně - Moodle) - seminární práce: správně zpracovaná příprava na pohybové aktivity v MŠ |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |