Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Osobnostní a sociální rozvoj dítěte předškolního věku. 2. Metody a formy dramatické výchovy. 3. Práce s loutkou.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Dramatická výchova je zaměřena na osobnostní a sociální rozvoj dítěte předškolního věku. Studenti se učí metodám, jak formou dramatických her a cvičení naučit děti vytvářet přátelský kolektiv na základě vzájemného poznávání, učí se dodržovat pravidla, rozvíjet schopnost soustředění, rytmické cítění, umět navazovat kontakt s druhým. Součástí dramatické výchovy je i práce s loutkou.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah a cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Všeobecná orientace v oblasti dramatické výchovy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Seminární práce
Studenti dle vlastního výběru zdramatizují vybraný text a zrealizují jej v MŠ.
|
Doporučená literatura
|
-
KOŤÁTKOVÁ, S. a kol. (1998). Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha: Karolinum.
-
Macková, S. (2004). Dramatická výchova. Brno: Janáčkova akademie múzických umění.
-
Machková, E. (2007). Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. Praha: Akademie múzických umění.
-
Machková, E. (1999). Metodika dramatické výchovy.. Praha: ARTAMA.
-
Marušák, R., Králová, O., & Rodriguezová, V. (2008). Dramatická výchova v kurikulu současné školy: využití metod a technik. Praha: Portál.
-
Valenta, J. (1999). Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik: (srovnání systémů). Praha: ISV nakladatelství.
-
VÚP. (2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha.
|