Předmět: Aktivity v předškolním vzdělávání 2

« Zpět
Název předmětu Aktivity v předškolním vzdělávání 2
Kód předmětu KPV/KMA2Q
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Vodáková Hana, Mgr.
  • Bartošová Michaela, Mgr.
Obsah předmětu
1. Oblasti všestranného rozvoje dítěte v mateřské škole. 2. Metody a strategie vhodné pro konkrétní oblasti všestranného rozvoje předškoláka. 3. Živá příroda (živočichové a rostliny) - jaro. 4. Člověk jako součást živé přírody a jeho společenské hledisko. 5. Specifické metody pri práci v MŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 4 hodiny za semestr
  • Příprava na zápočet - 6 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 2 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Studenti se seznámí s oblastmi všestranného rozvoje dítěte v mateřské škole a diagnostickými postupy, které umožňují rozvoj dítěte individuálně plánovat a efektivně podporovat. Studenti se seznámí s rozmanitými činnostmi, které lze uplatňovat v rámci předškolního vzdělávání v období - jaro.
Způsobilosti souvisejí s obsahovou návazností na předmět a jeho cíle.
Předpoklady
Studenti se seznámí s oblastmi všestranného rozvoje dítěte v mateřské škole a diagnostickými postupy, které umožňují rozvoj dítěte individuálně plánovat a efektivně podporovat. Studenti se seznámí s rozmanitými činnostmi, které lze uplatňovat v rámci předškolního vzdělávání v období - jaro.

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Zpracovat projekt podle zadání vyučující.
Doporučená literatura
  • Bednářová, J., Šmardová, V., & Šmarda, R. (2007). Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press.
  • Jančaříková Kateřina. (2017). Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti. Praha.
  • RAŠKOVÁ, M. (2006). Nebojme se projektové metody. INFORMATORIUM 3-8, roč. XIII.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní