Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Vodáková Hana, Mgr.
-
Bartošová Michaela, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Oblasti všestranného rozvoje dítěte v mateřské škole. 2. Metody a strategie vhodné pro konkrétní oblasti všestranného rozvoje předškoláka. 3. Živá příroda (živočichové a rostliny) - jaro. 4. Člověk jako součást živé přírody a jeho společenské hledisko. 5. Specifické metody pri práci v MŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 2 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí s oblastmi všestranného rozvoje dítěte v mateřské škole a diagnostickými postupy, které umožňují rozvoj dítěte individuálně plánovat a efektivně podporovat. Studenti se seznámí s rozmanitými činnostmi, které lze uplatňovat v rámci předškolního vzdělávání v období - jaro.
Způsobilosti souvisejí s obsahovou návazností na předmět a jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Studenti se seznámí s oblastmi všestranného rozvoje dítěte v mateřské škole a diagnostickými postupy, které umožňují rozvoj dítěte individuálně plánovat a efektivně podporovat. Studenti se seznámí s rozmanitými činnostmi, které lze uplatňovat v rámci předškolního vzdělávání v období - jaro.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Zpracovat projekt podle zadání vyučující.
|
Doporučená literatura
|
-
Bednářová, J., Šmardová, V., & Šmarda, R. (2007). Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press.
-
Jančaříková Kateřina. (2017). Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti. Praha.
-
RAŠKOVÁ, M. (2006). Nebojme se projektové metody. INFORMATORIUM 3-8, roč. XIII.
|