Název předmětu | Hodnocení a sebehodnocení na primární škole |
---|---|
Kód předmětu | KPV/KHSP@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Školní úspěšnost Školní hodnocení a jeho význam pro žáka primární školy Formy hodnocení - klasifikace, slovní (a ústní) hodnocení, jiné formy hodnocení Formativní a sumativní hodnocení Učitelova práce s chybou Hodnotící strategie učitele, reflexe učební aktivity mezi žáky navzájem, sebereflexe žákovy vlastní činnosti
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách |
Výstupy z učení |
Předmět se orientuje na prezentaci významu kvalitního především procesuálního hodnocení žáka mladšího školního věku učitelem. To je vnímáno jako nezbytný předpoklad pro následnou tvorbu strategií sebehodnocení u žáků. Jedná se o didaktickou kategorii, která bývá učiteli často podceňována a opomíjena. Předmět zdůrazňuje význam zpětné vazby a snaží se podnítit studenta, aby se ve své praxi neomezoval pouze na hodnocení výsledků žákova výkonu, protože to není pro tvorbu zpětné vazby dostatečně výstižné. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - charakterizovat metody hodnocení - zachytit význam formativního hodnocení jako prostředek pro utváření sebehodnotících strategií u žáků mladšího školního věku - uvést možnosti práce s chybou - popsat reflexívní strategie při hodnocení žáků mezi sebou - popsat sebereflexívní strategie žáků
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Prezentace hodnotících strategií |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |