Předmět: Diagnostika školní zralosti

« Zpět
Název předmětu Diagnostika školní zralosti
Kód předmětu KPV/KDIA@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Petrová Jitka, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: " seznámit se s tvorbou diagnostických nástrojů pedagogické diagnostiky, a to se zaměřením na pedagogickou diagnostiku školní zralosti v kontextu výstupů a klíčových kompetencí předškolního kurikula. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat a rozlišit pojmy školní zralost a školní připravenost, " vytvořit nástroje pro pedagogickou diagnostiku školní zralosti " charakterizovat podstatu tradičního a netradičního zápisu do základní školy, " legislativně vymezit podmínky nástupu dítěte k povinné školní docházce, " popsat možnosti přípravy dětí v mateřské škole na vstup do školy základní. Témata: Úvod do problematiky, legislativní vymezení vstupu dítěte do 1. ročníku ZŠ, oblasti školní zralosti a připravenosti, metody zjišťování školní zralosti a připravenosti, tradiční a netradiční zápis do základní školy, odklad školní docházky, možnosti přípravy dětí v mateřské škole na vstup do základní školy.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • BARTOŠOVÁ, I., KŘOVÁČKOVÁ, B. (2014). Už brzy půjdu do školy: práce s předškoláky v mateřské škole a přípravné třídě. Praha: Portál.
  • JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. (2014). Je naše dítě zralé na vstup do školy?. Praha: Grada.
  • KUTÁLKOVÁ, D. (2014). Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: Grada.
  • ŠMELOVÁ, E. a kol. (2012). Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu současného kurikula. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • ŠULOVÁ, L. a kol. (2014). Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka. Praha: Wolters Kluwer.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní