Předmět: Autoevaluace MŠ

« Zpět
Název předmětu Autoevaluace MŠ
Kód předmětu KPV/KAUT@
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Prášilová Michaela, doc. PhDr. Ph.D.
  • Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
  • Schmidtová Hana, Mgr.
Obsah předmětu
Základní terminologie Autoevaluace v práci školy Autoevaluace jako proces řízení změny Proces autoevaluace

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům znalosti a dovednosti v oblasti autoevaluace mateřské školy Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: používat s porozuměním správnou terminologii, osvojit si znalosti a dovednosti současných přístupů v oblasti řízení kvality v kontextu řízení změny, osvojit si dovednost postupu autoevaluace s použitím široké škály autoevaluačních metod.
Po absolvování předmětu bude student schopný: orientovat se v základní terminologii v oblasti autoevaluace prokáže znalosti v oblasti autoevaluace v práci mateřské školy, autoevaluace jako proces řízení změny, postup autoevaluace, tvorba plánu autoevaluace bude schopný aplikovat teoretické znalosti na podmínky konkrétní školy
Předpoklady
Teoretické znalosti z managementu školy.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Konzultace proběhnou prostřednictvím systému ZOOM, a to v době stanovené v rozvrhu. Prostřednictvím hromadného emailu student získá přístupové údaje pro konzultaci. Student zpracuje úkoly zadané v systému MOODLE. Prostřednictvím zpracovaných úkolů prokáže znalost a porozumění učiva.
Doporučená literatura
  • (2008). Autoevaluace mateřské školy. VÚP, Praha.
  • EGER, L. (2002). Strategie rozvoje školy. Plzeň: Cehtuma.
  • GOLD, A. (1998). Řízení současné školy.. Žďár nad Sázavou.
  • KRATOCHVÍLOVÁ, J. (2006). Teorie a praxe projektové výuky.. Brno: PdF MU.
  • POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ, J. (2012). Autoevaluace v praxi českých škol [online]. [cit. 2015-01-20]. Praha: NÚV.
  • VAŠŤATKOVÁ, J. Úvod do autoevaluace školy. Univerzita Palackého : Olomouc, 2007..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr