Název předmětu | Aspekty efektivní komunikace |
---|---|
Kód předmětu | KPV/KAEK@ |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Role a postavení učitele v komunikaci ve školním prostředí Motiv, struktura a strategie komunikace učitele Asertivní komunikace Komunikace a spolupráce mezi rodinou a školou Komunikace v (pedagogickém) týmu
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách |
Výstupy z učení |
Disciplína má charakter přípravy na účinnou komunikaci učitele s kolegy v pedagogickém sboru a s rodiči žáků. Obsahově je zaměřena na teoretické, ale zejména praktické poznatky, které rozvíjejí komunikativní dovednosti budoucího učitele primární školy. V kontaktní výuce jsou rozvíjeny základní předpoklady. Student je veden k sebepoznání a k seberegulaci svého vnějšího projevu, což jsou nezbytné předpoklady sociálního kontaktu s kolegy a rodiči. Komunikativní dovednosti jsou rozvíjeny formou modelových a typových mikrovýstupů a situací, které se mohou objevovat v pedagogické praxi. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - na základě situace promýšlet nejvhodnější způsoby řešení problémových situací při komunikaci s kolegy nebo rodiči žáků primární školy - reflektovat vlastní komunikační aktivitu při komunikaci s kolegy nebo s rodiči - objektivizovat své komunikační působení vzhledem k vzniklé situaci - jednat asertivně při komunikaci s vedoucím pracovníkem, kolegy v pedagogickém sboru nebo rodiči žáků primární školy
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
seminární práce |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 5 | Doporučený ročník:5, Doporučený semestr: Zimní |