Předmět: Využití digitálních technologií v oborových didaktikách

« Zpět
Název předmětu Využití digitálních technologií v oborových didaktikách
Kód předmětu KPV/IIDTD
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Rechtik Zdeněk, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Seznámení s plánem výuky 2. Ukázky dostupných materiálů z předchozích projektů 3. Využití DT při výuce mateřského jazyka 4. Využití DT při výuce matematiky 5. Využití DT při výuce cizích jazyků 6. Využití DT při výuce prvouky 7. Využití DT při výuce hudební výchovy 8. Využití DT při výuce tělesné výchovy 9. Využití DT jako doplňkové činnosti při ostatních aktivitách 10. Zjištěné benefity a rizika při práci s digitálními technologiemi 11. Shrnutí a evaluace předmětu

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Předmět rozšiřuje studentům znalosti a dovednosti související s využitím digitálních technologií na primárním stupni ZŠ. Studenti by se měli v rámci výuky seznámit s benefity, ale i riziky využití digitálních technologií ve výuce. V rámci předmětu si studenti prohloubí znalosti související s teorií a didaktikou různých předmětů, které se vyučují na prvním stupni ZŠ s možným efektivním využitím digitálních technologií. Student po absolvování předmětu dokáže využít adekvátních didaktických postupů s využitím digitálních technologií při výuce různých učebních předmětů u žáků 1. stupně ZŠ. Dovede naplánovat vyučovací jednotku se zaměřením na využití digitálních technologií. Dále by měl student po absolvování předmětu být schopen uplatnit uvedené znalosti ve své pedagogické praxi.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce

Studenti by se měli v rámci výuky seznámit s benefity, ale i riziky využití digitálních technologií ve výuce. V rámci předmětu si studenti prohloubí znalosti související s teorií a didaktikou různých předmětů, které se vyučují na prvním stupni ZŠ. Měli by mít aspoň základní dovednosti spojené s používáním výpočetní techniky.
Doporučená literatura
  • Drlík, M., Švec, P., KAPUSTA, J., MASÁROŠOVÁ, M. (2013). Moodle. Kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. Albatros Media.
  • ONDŘEJ NEUMAJER, LUCIE ROHLÍKOVÁ, JIŘÍ ZOU. (2015). Učíme se s tabletem - Využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, a.s.
  • VÁCLAV MANĚNA A KOL. (2015). Moderně s Moodlem. Jak využít e-learning ve svůj prospěch?. CZ.NIC, z.s.p.o.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24-XX) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -