Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Rechtik Zdeněk, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s plánem výuky 2. Ukázky dostupných materiálů z předchozích projektů 3. Využití DT při výuce mateřského jazyka 4. Využití DT při výuce matematiky 5. Využití DT při výuce cizích jazyků 6. Využití DT při výuce prvouky 7. Využití DT při výuce hudební výchovy 8. Využití DT při výuce tělesné výchovy 9. Využití DT jako doplňkové činnosti při ostatních aktivitách 10. Zjištěné benefity a rizika při práci s digitálními technologiemi 11. Shrnutí a evaluace předmětu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět rozšiřuje studentům znalosti a dovednosti související s využitím digitálních technologií na primárním stupni ZŠ. Studenti by se měli v rámci výuky seznámit s benefity, ale i riziky využití digitálních technologií ve výuce. V rámci předmětu si studenti prohloubí znalosti související s teorií a didaktikou různých předmětů, které se vyučují na prvním stupni ZŠ s možným efektivním využitím digitálních technologií. Student po absolvování předmětu dokáže využít adekvátních didaktických postupů s využitím digitálních technologií při výuce různých učebních předmětů u žáků 1. stupně ZŠ. Dovede naplánovat vyučovací jednotku se zaměřením na využití digitálních technologií. Dále by měl student po absolvování předmětu být schopen uplatnit uvedené znalosti ve své pedagogické praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Studenti by se měli v rámci výuky seznámit s benefity, ale i riziky využití digitálních technologií ve výuce. V rámci předmětu si studenti prohloubí znalosti související s teorií a didaktikou různých předmětů, které se vyučují na prvním stupni ZŠ. Měli by mít aspoň základní dovednosti spojené s používáním výpočetní techniky.
|
Doporučená literatura
|
-
Drlík, M., Švec, P., KAPUSTA, J., MASÁROŠOVÁ, M. (2013). Moodle. Kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. Albatros Media.
-
ONDŘEJ NEUMAJER, LUCIE ROHLÍKOVÁ, JIŘÍ ZOU. (2015). Učíme se s tabletem - Využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, a.s.
-
VÁCLAV MANĚNA A KOL. (2015). Moderně s Moodlem. Jak využít e-learning ve svůj prospěch?. CZ.NIC, z.s.p.o.
|