Vyučující
|
-
Bendová Kamila, Mgr.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Školní úspěšnost Školní hodnocení a jeho význam pro žáka primární školy Formy hodnocení - klasifikace, slovní (a ústní) hodnocení, jiné formy hodnocení Formativní a sumativní hodnocení Učitelova práce s chybou Hodnotící strategie učitele, reflexe učební aktivity mezi žáky navzájem, sebereflexe žákovy vlastní činnosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Předmět se orientuje na prezentaci významu kvalitního především procesuálního hodnocení žáka mladšího školního věku učitelem. To je vnímáno jako nezbytný předpoklad pro následnou tvorbu strategií sebehodnocení u žáků. Jedná se o didaktickou kategorii, která bývá učiteli často podceňována a opomíjena. Předmět zdůrazňuje význam zpětné vazby a snaží se podnítit studenta, aby se ve své praxi neomezoval pouze na hodnocení výsledků žákova výkonu, protože to není pro tvorbu zpětné vazby dostatečně výstižné. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - charakterizovat metody hodnocení - zachytit význam formativního hodnocení jako prostředek pro utváření sebehodnotících strategií u žáků mladšího školního věku - uvést možnosti práce s chybou - popsat reflexívní strategie při hodnocení žáků mezi sebou - popsat sebereflexívní strategie žáků
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Prezentace hodnotících strategií Studenti s ISP: - doporučená 30% účast v kontaktní výuce - zpracování seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
ČÁSTKOVÁ, P., PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ, D. Hodnocení a sebehodnocení žáků primární školy v technické výchově v genderovém kontextu. Olomouc. 2016.
-
DVOŘÁKOVÁ, M. Hodnocení ve vyučování. 2007.
-
KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení. Praha. 2012.
-
KRATOCHVÍLOVÁ, J. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků: zkušenosti z České republiky i Evropských škol. 2011.
|