Předmět: Environmentální výchova 2

« Zpět
Název předmětu Environmentální výchova 2
Kód předmětu KPV/ENV2K
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Organizace environmentálního vzdělávání ,výchovy a osvěty ve školské praxi. Praktická realizace EVVO. Vytváření a realizace výukových projektů s environmentální tématikou.Práce s interaktivní tabulí.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Pracovní činnosti (dílny), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 3 hodiny za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 5 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 8 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 3 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Cílem je připravit posluchače, zejména po stránce praktické, pro realizaci environmentální výchovy (jedno z průřezových témat) na nižším stupni škol na základě Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy. Posluchači získají dovednosti pro začlenění environmentální výchovy do všech vyučovacích předmětů, ale především dovednosti pro tvorbu projektů a integračního využití environmentální výchovy.
Studenti získají kompetence odpovídající stanoveným cílům.
Předpoklady
Předpoklady souvisejí s cíli.
KPV/IPZPK
----- nebo -----
KPV/KUIPQ

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Seminární práce

Aktivní účast na seminářích. Zpracování projektu se zaměřením na environmentální výchovu.
Doporučená literatura
  • BUREŠ, J. (2002). Ekologická výchova v mateřských a základních školách. Pardubice: Ekocentrum Paleta.
  • HRUŠKA, J. (2002). Globální a environmentální výchova na pobytových akcích. Pardubice : Ekocentrum Pardubice.
  • JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
  • KASÍKOVÁ, H. (1997). Kooperativní učení a kooperativní škola. Praha : Portál.
  • Kašová, J. a kol. (1995). Projektové vyučování v teorii i praxi.. Kroměříž: IUVENTA.
  • KOVALIKOVÁ, S., OLSENOVÁ, K. (1995). Integrovaná tématická výuka. Kroměříž : Spirála.
  • Máchal,A. (2000). Průvodce praktickou ekologickou výchovou.. Brno. Rezekvítek.
  • PASTERNAK, M., SELBY, D. (1992). Globální výchova. Praha : Pražské ekologické centrum.
  • PIKE, G., SELBY, D. (2000). Cvičení a hry pro globální výchovu 1. Praha : Portál.
  • PIKE, G., SELBY, D. (2000). Cvičení a hry pro globální výchovu 2.. Praha : Portál.
  • PIKE, G., SELBY, D. (1994). Globální výchova. Praha : Grada.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr