Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Srbená Alena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cíle a obsah Environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty. Současná terminologie. Právní zakotvení EVVO a školské dokumenty k EVVO. Pojetí, rozsah a obsah EVVO. Organizace EVVO na škole. Praktická realizace EVVO. Vytváření výukových projektů s environmentální tématikou.Práce s interaktivní tabulí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 3 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Posluchači získají znalosti , poznatky a schopnost orientovat se v základní terminologii, v právních zakotveních a školských dokumentech k environmentálnímu vzdělávání, výchově a osvětě. Posluchači získají znalosti o organizaci a řízení EVVO na školách na základě RVP ZV a naučí se aplikovat EVVO v konkrétních podmínkách školního vzdělávacího programu.
Studenti získají kompetence odpovídající stanoveným cílům.
|
Předpoklady
|
Předpoklady souvisejí s cíli.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích. Zpracování projektu se zaměřením na environmentální výchovu.
|
Doporučená literatura
|
-
HORKÁ,H., HRDLIČKOVÁ,V. (1998). Výchova pro 21 století. Brno.
-
HORKÁ,H. (1996). Teorie a metodika ekologické výchovy. Brno.
-
MÁCHALA,A. (2000). Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno.
-
PASTERNAK,M.,SELBY,D. (1992). Globální výchova. Praha.
-
PIKE,G.,SELBY,D. (2000). Cvičení a hry pro globální výchovu 2. Praha.
-
PIKE,G.,SELBY,D. (2000). cvičení a hry pro globální výchovu1. Praha.
-
PIKE,G.,SELBY.D. (1994). Globální výchova. Praha.
|