Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vybavenost studenta metodickými postupy při výuce čtení a psaní analyticko-syntetickou metodou.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět zahrnuje připravenost dítěte pro vstup do školy. Nastiňuje historii a vývoj písma, vývoj metod vyuč. čtení a psaní. Studenti se seznamují s veškerou metod. literaturou, učebními pomůckamia metod. postupy, kterých využívají při realizaci pedagogické praxe.
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Předmět zahrnuje připravenost dítěte pro vstup do školy. Nastiňuje historii a vývoj písma, vývoj metod vyuč. čtení a psaní. Studenti se seznamují s veškerou metod. literaturou, učebními pomůckamia metod. postupy, kterých využívají při realizaci pedagogické praxe.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
80% účast na semináři. Vypsaná písanka pro 1. roč. základní školy podle normy písma.
|
Doporučená literatura
|
-
FABIÁNKOVÁ, B., HAVEL, J. NOVOTNÁ, M. (1999). Výuka čtení a psaní na 1. stupni ZŠ. Brno : Paido.
-
FASNEROVÁ, M. Vybrané kapitoly z elementárního čtení a psaní.
-
SPÁČILOVÁ, H., ŠUBOVÁ, L. (2004). Příprava žáka na psaní. Olomouc : UP.
|