Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat pojem primární škola, " objasnit organizační formy práce na málotřídní škole a plnoorganizované škole, " vysvětlit pojem klima třídy, popř. atmosféra hodiny v návaznosti na interakci učitel - žák na primární škole, " vysvětlit význam interakce žák - žák na primární škole, " vyjmenovat a charakterizovat strategii výuky na primární škole, " vyjmenovat a charakterizovat různé metodické postupy na primární škole, " seznámit se a umět posoudit kurikulární dokument v kombinaci s konkrétním švp, " analyzovat, hodnotit vyučovací proces podle zadaných kritérií. Témata: " plnoorganizovaná škola, málotřídní školy " metodické postupy používané v primární škole " strategie učení v primární škole " učitel primární školy - činnosti diagnostické, řídící, prognostické " organizační formy na primární škole " výukové metody na primární škole " klima třídy - atmosféra hodiny atd. " interakce učitel - žák primární školy " interakce žák - žák primární školy způsoby hodnocení žáků " kutikulární dokument.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Čapek, R. (2015). Moderní didaktika. Praha: Grada.
-
DALIN, P. (1997). Schule auf dem Weg in das 21. Jahrhundert.. Neuwied: Luchterhand.
-
DAVIES, D. (2001). Evaluating School Self-Evaluation. Berkshire: National Foundation for Educational Reserch.
-
DELORS, J. (1997). Učení je skryté bohatství: Zpráva mezinárodní komise UNESCO "Vzdělávání pro 21. století". Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2006). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Triton.
-
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
|