Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. RVP ZV a ŠVP 2. Živá a neživá příroda - rozbor učiva 3. Specifické metody, formy a prostředky ve vyučování 4. Náslechy v ZŠ
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 36 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Speciální didaktika, která se zabývá teorií a praxí edukace elementárního učení o přírodě a společnosti. Orientuje se na pojetí, cíle, dimenze a úkoly elementárního učení o přírodě a společnosti, analyzuje obsah učiva včetně integrálních součástí. Vychází z historického přehledu etap a vývoje a začlenění disciplíny v české primární škole. Zabývá se otázkami uplatnění specifických metod, forem a prostředků ve vyučování.
Způsobilosti souvisejí s obsahovou návazností na předmět a jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Předpoklady souvisejí s cíli a způsobilostmi předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Zpracovat projekt podle zadání vyučující a tvorba portfolia.
|
Doporučená literatura
|
-
RAŠKOVÁ, M. (2003). Prvouka I.. Olomouc : VUP.
-
RAŠKOVÁ, M. (1999). Úvod do elementárního učení o přírodě a společnosti. (Historie, současnost a perspektivy prvouky). Olomouc : VUP.
-
RAŠKOVÁ, M. (2007). 5 otázek k sexuální výchově dětí předškolního a mladšího školního věku (3-11 let). Olomouc: UP, 2007. Olomouc : VUP.
|