Vyučující
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti si udělají představu o náročné práci pedagogů v elementárním ročníku ZŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti budou vybaveni kompetencemi, které získají v návaznosti na obsah předmětu a zároveň na jeho cíle.
|
Předpoklady
|
Pozorování specifik výchovně-vzdělávacího procesu v elementárním ročníku základních plnoorganizovaných škol. Studenti pozorují a analyzují specifika práce v elementární třídě, a to nejen po stránce vzdělávací, ale i výchovné. Zíároveň sledují základní diagnostické, řídící a prognostické činnosti učitele v rámci průběhu vyučování v 1. třídě. Pozorují jak činnost učitele, tak činnost žáků.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
100% účast na vyučování v 1. třídě ZŠ. Hospitační záznamy korespondující s požadavky RVP ZV.
|
Doporučená literatura
|
-
Fasnerová, M., Stolinská ,D. Pedagogická praxe.
-
Fasnerová, M. (2012). Vybrané kapitoly z elementárního čtení a psaní. Olomouc.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : VÚP.
|