| Název předmětu | Aktivizační metody v primárním vzdělávání |
|---|---|
| Kód předmětu | KPV/AMP@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 4 |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Vyučovací metody v návaznosti na výstupy z RVP ZV, resp. ŠVP 2. Klasická výuka a výuka vedená nebo doplněná o aktivizační metody výuky 3. Cíle aktivizační výuky a její zavádění do školní výuky 4. Technika rozdělování studentů do skupin 5. Zásady dobré prezentace, prezentační techniky 6. Členění aktivizačních metod a jejich souhrnný přehled 7. Vytváření metodických listů 8. Evaluace - sumativní a formativní hodnocení žáků
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je seznámení studentů s pojmem vyučovací metoda, objasněním pojmu aktivizační vyučovací metoda a propojení teorie s praktickým použitím aktivizačních metod ve výuce na primární škole. Základem je poskytnutí široké škály aktivizačních metod, které budou absolventi umět popsat a vysvětlit postup při jejich použití ve výuce.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
1. Aktivní účast na seminářích (1 omluvená neúčast - doplnění samostudiem, další neúčast - náhradní příprava na hodinu s využitím zadaných aktivizačních metod) 2. Průběžné plnění seminárních úkolů 3. Vytvoření přípravy na hodinu s využitím aktivizačních metod (Hospitační protokol/Formulář pro přípravu na vyučovací hodinu) 4. Samostudium - příprava na zápočet |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 4 | Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní |