Předmět: Aktivizační metody v primárním vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Aktivizační metody v primárním vzdělávání
Kód předmětu KPV/AMP@
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
  • Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
  • Bartošová Michaela, Mgr.
  • Bendová Kamila, Mgr.
Obsah předmětu
1. Vyučovací metody v návaznosti na výstupy z RVP ZV, resp. ŠVP 2. Klasická výuka a výuka vedená nebo doplněná o aktivizační metody výuky 3. Cíle aktivizační výuky a její zavádění do školní výuky 4. Technika rozdělování studentů do skupin 5. Zásady dobré prezentace, prezentační techniky 6. Členění aktivizačních metod a jejich souhrnný přehled 7. Vytváření metodických listů 8. Evaluace - sumativní a formativní hodnocení žáků

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámení studentů s pojmem vyučovací metoda, objasněním pojmu aktivizační vyučovací metoda a propojení teorie s praktickým použitím aktivizačních metod ve výuce na primární škole. Základem je poskytnutí široké škály aktivizačních metod, které budou absolventi umět popsat a vysvětlit postup při jejich použití ve výuce.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
1. Aktivní účast na seminářích (1 omluvená neúčast - doplnění samostudiem, další neúčast - náhradní příprava na hodinu s využitím zadaných aktivizačních metod) 2. Průběžné plnění seminárních úkolů 3. Vytvoření přípravy na hodinu s využitím aktivizačních metod (Hospitační protokol/Formulář pro přípravu na vyučovací hodinu) 4. Samostudium - příprava na zápočet
Doporučená literatura
  • (2007). Klíčové kompetence v základním vzdělávání. Praha: VÚP.
  • Kotrba, T., Lacina, L. (2007). Praktické využití aktivizačních metod ve výuce.. Brno: Společnost pro odbornou literaturu.
  • Maňák, J., Švec, V. (2004). Vyučovací metody. Brno: Paido.
  • NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.
  • OBST, O. Řízení výuky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. Texty k distančnímu vzdělávání..
  • PASCH, M. et al. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 2. vyd.. Praha: Portál.
  • Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. (2007). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online].. Praha: VUP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní