Vyučující
|
-
Divilová Soňa, Mgr. Ph.D.
-
Rašková Miluše, doc. PaedDr. Ph.D.
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Po absolvování předmětu budou studenti schopni: - definovat pojem primární škola, - objasnit organizační formy práce na málotřídní škole a plnoorganizované škole, - vysvětlit pojem klima třídy, popř. atmosféra hodiny v návaznosti na interakci učitel - žák na primární škole, - vysvětlit význam interakce žák - žák na primární škole, - vyjmenovat a charakterizovat strategii výuky na primární škole, - vyjmenovat a charakterizovat různé metodické postupy na primární škole, - seznámit se a umět posoudit kurikulární dokument v kombinaci s konkrétním švp, - analyzovat, hodnotit vyučovací proces podle zadaných kritérií. Témata: Plnoorganizovaná škola, málotřídní školy. Metodické postupy používané v primární škole. Strategie učení v primární škole. Učitel primární školy - činnosti diagnostické, řídící, prognostické. Organizační formy na primární škole. Výukové metody na primární škole. Klima třídy - atmosféra hodiny atd. Interakce učitel - žák primární školy. Interakce žák - žák primární školy způsoby hodnocení žáků. Kurikulární dokument.
|
Předpoklady
|
Obsáhnutí problematiky obecné pedagogiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test, Seminární práce
- doporučená účast na přednáškách - povinná aktivní účast na seminářích - zpracování a prezentace zápočtové práce - splnění znalostního testu
|
Doporučená literatura
|
-
Čapek, R. (2015). Moderní didaktika. Praha: Grada.
-
DALIN, P. (1997). Schule auf dem Weg in das 21. Jahrhundert.. Neuwied: Luchterhand.
-
DAVIES, D. (2001). Evaluating School Self-Evaluation. Berkshire: National Foundation for Educational Reserch.
-
DELORS, J. (1997). Učení je skryté bohatství: Zpráva mezinárodní komise UNESCO "Vzdělávání pro 21. století". Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání.
-
JEŘÁBEK, J., TUPÝ, J. (2006). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Triton.
-
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
|