Course: Fundamentals of Psychology 2

« Back
Course title Fundamentals of Psychology 2
Course code KPS/ZS2@
Organizational form of instruction Lecture + Lesson
Level of course Master
Year of study 1
Semester Summer
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Lacková Lucia, doc. PhDr. Ph.D.
  • Pugnerová Michaela, Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • Cialdini, R. B. (2012). Vliv. Síla přesvědčování a manipulace. Praha: Bizbooks..
  • De VITO, J. (2001). Základy mezilidské komunikace. Praha : Grada.
  • HARRINGTON, A.:. Moderní sociální teorie. Praha: Portál 2006..
  • Hayesová, N. (1998). Základy sociální psychologie. Praha.
  • HELUS, Z. (2007). Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada.
  • HERMOCHOVÁ, S. Teambuilding. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1155-9..
  • HEWSTONE, M.? STROEBE, W. (2006). Sociální psychologie. Moderní učebnice sociální psychologie. Praha, Portál.
  • Hrčka, M. (2001). Sociální deviace. Praha, Sociální nakladatelství.
  • Kohoutek, R. Patopsychologie a psychopatologie pro pedagogy.
  • Kolář, M.. (1997). Skrytý svět šikanování ve školách, Portál 1997..
  • KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I., VÝROST, J. (2001). aplikovaná sociální psychologie III.. Praha.
  • MATEJČEK, Z. (2001). Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H&H.
  • Matoušek, O. a A. Maoušková. (2011). Mládež a delikvence. Praha: Portál..
  • MULPACHR, P.. (2001). Sociální patologie. Brno.
  • Myers, D., G. (2016). Sociální psychologie. Edika.
  • Pugnerová, M. a J. Kvintová. (2016). Přehled poruch psychického vývoje. Praha: Grada..
  • Pugnerová, M. a kolektiv. (2019). Psychologie pro pedagogické fakulty. Praha: Grada Publishing.
  • Říčan, P., Krejčířová, D. (2006). Dětská klinická psychologie. Praha, Portál.
  • Soukup, J. (2014). Motivační rozhovory v praxi.. Praha, Portal.
  • Vágnerová, M., & Hadj-Moussová, Z. (2003). Psychologie handicapu. Liberec: Technická univerzita.
  • Vágnerová, M. (2012). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál.
  • Vybíral, Z. (2003). Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Praha: Portál.
  • Zimbardo. (2014). Luciferův efekt ? Jak se z dobrých lidí stávají lidé zlí. Academia.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Teaching Preventive Health Subjects for Secondary and Post-Secondary Vocational Schools (NA25) Category: Pedagogy, teacher training and social care 1 Recommended year of study:1, Recommended semester: Summer