Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: . podat přehled o specifických psychických stavech, procesech a vlastnostech u vybraných psychopatologických poruch, . aplikovat získané poznatky v praxi. . vyvodit rizikové faktory v kontextu poruch chování a rozvoje závislostí. Témata: Klasifikační manuály a přehled kategorií psychických poruch. Poruchy chování, vymezení, etiologie. Přehled neurotických poruch, etiologie a možnosti intervence. Neurotický vývoj u dětí. Příčiny a projevy závislostí. Alkoholové a nealkoholové drogy. Vymezení a etiologie poruch v dětství a dospívání a poruchy se začátkem v dětství. Děti ohrožené prostředím a dopady z toho plynoucí. Lektor si vyhrazuje právo na změnu témat i jejich pořadí. Ne všechna témata musí být probrána během přímé výuky.
|
-
HALGIN, Richard P. Abnormal Psychology: The Human Experience of Psychological Disorders..
-
Kohoutek, R. Patopsychologie a psychopatologie pro pedagogy.
-
KVINTOVÁ, J. Patopsychologie problémového dítěte.
-
MASH, E. J., BARKLEY, R. A. Child Psychopathology.
-
Matějček, Z. (1992). PSychologie nemocných a zdravotně postižených dětí.. Praha, H a H.
-
PLEVOVÁ, I., PUGNEROVÁ, M. (2022). Dětský výtvarný projev. V pedagogické praxi.. Praha: Grada.
-
PORTEŠOVÁ, Š. Rozumově nadané děti s dyslexií.
-
Pöthe P. Emoční poruchy v dětství a dospívání.
-
Pugnerová, M. a kolektiv. (2019). Psychologie pro pedagogické fakulty. Praha: Grada Publishing.
-
PUGNEROVÁ, M., KONEČNÝ, J. Patopsychologie se zaměřením na psychologii handicapu.
-
PUGNEROVÁ, M. Přehled poruch psychického vývoje.
-
Sheedeyová-Kurcinková M. (1998). Problémové dítě v rodině a škole. Praha: Portál.
-
VÁGNEROVÁ, M., HADJMOUSSOVÁ, Z. (2003). Psychologie handicapu.. Liberec: TU.
-
Vágnerová, M. (1998). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál.
-
WILMSHURST, L. Child and Adolescent Psychopathology: A Casebook.
|