Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Kavková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Komunikace Asertivita Agrese Konflikty Skupinové jevy Poznámka: Lektor si vyhrazuje právo na změnu témat i jejich pořadí. Ne všechna témata musí být probrána během přímé výuky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s audiovizí
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje posluchače s aplikovatelnými poznatky z oblasti sociální psychologie do běžného života. Předmět svým teoretickým ukotvením rozšiřuje základní poznatky z oboru sociální psychologie získané z předmětu Základy psychologie 2. Cílem předmětu je osvojení si základních teoretických principů pro porozumění a zvládání každodenních i nevšedních sociálních interakcí. K většině témat bude v rámci praktického nácviku součástí i sebepoznávací cvičení či dotazníky.
Student rozumí principům a základním teoriím aplikovatelných při zvládání stresu, krizových situací a mezilidských konfliktů. Student si získá zkušenost s vybranými technikami psychohygieny. Student je motivován k dalšímu sebevzdělávání a seberozvoji v dané oblasti.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemný test
Aktivní účast v hodinách. Maximálně 2 absence za semestr. Při vícero absencí bude vyžadováno zpracování náhradního úkolu. Předmět bude ukončen písemným testem. ISP ? upřesnění požadavků na základě osobní domluvy s vyučující.
|
Doporučená literatura
|
-
Boukalová, H., Cerha, O., Sedláček, M., Šírová, E. (2023). Psychologie komunikace. Praha: Grada.
-
Glasl, F. (2015). Pomoc, konflikty!: koncepty - cvičení - praktické metody. Hranice: Fabula.
-
Hasson, G. (2015). Emoční inteligence. Praha: Grada Publishing.
-
Myers, D., G. (2016). Sociální psychologie. Edika.
-
Potts, Conrad a Suzanne. (2014). Asertivita: umění být silný v každé situaci. Praha.
-
Vybíral, Z. (2009). Psychologie komunikace. Praha: Portál.
-
Výrost, J., Slaměník, I. Sociální psychologie. 2. vyd. Praha: Grada. 2008.
|