Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti budou seznámeni s druhy, příčinami a postupy zvládání agrese a šikany.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Školní třída jako sociální skupina. Struktura sociálních pozic a rolí ve školní třídě. Vlastnosti školní třídy (autonomie, velikost, homogenita - heterogenita, koheze apod.). Základní patologie školní třídy - nežádoucí chování a jeho příčiny, poruchy chování, agrese, šikana, kyberšikana). Možnosti zvládání nežádoucího chování u dětí, základní techniky práce s nežádoucím chováním. Role učitele ve vedení školní třídy, možnosti diagnostiky a její interpretace. Předmět byl inovován v rámci projektu "Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení včetně pracovníků mateřských škol v Olomouckém kraji", reg. č. CZ.1.07/1.3.45/01.0024.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
BENDL, S. (2003). Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV.
-
KOLÁŘ, M. (2001). Bolest šikanování. Praha : Portál.
|