Předmět: Školní třída, její vedení a diagnostika 2

« Zpět
Název předmětu Školní třída, její vedení a diagnostika 2
Kód předmětu KPS/WVDG2
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
  • Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Studenti budou seznámeni s druhy, příčinami a postupy zvládání agrese a šikany.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
  • Domácí příprava na výuku - 6 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 3 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Agrese, šikana, druhy příčiny, prevence. Rozdíl mezi šikanou a agresí. Druhy a projevy agrese, příčiny agrese (biologické faktory, rodina, škola, frustrace). Násilí v mediálních prostředcích. Prevence agrese a možnosti zvládání agresivního chování u dětí. Problematika šikany: vznik, popis a etapy šikany. Účastníci šikany (oběť, agresor, svědek, rodiče, škola, společnost). Projevy šikany a jejich diagnostika, možnosti řešení šikany a možnosti prevence šikany na školách. Předmět byl inovován v rámci projektu "Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení včetně pracovníků mateřských škol v Olomouckém kraji", reg. č. CZ.1.07/1.3.45/01.0024.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
Doporučená literatura
  • BENDL, S. (2003). Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV.
  • KOLÁŘ, M. (2001). Bolest šikanování. Praha : Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr