Vyučující
|
-
Kvintová Jana, PhDr. Ph.D.
-
Lemrová Soňa, PhDr. Ph.D.
-
Křížová Janka, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Studenti budou seznámeni s druhy, příčinami a postupy zvládání agrese a šikany.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Agrese, šikana, druhy příčiny, prevence. Rozdíl mezi šikanou a agresí. Druhy a projevy agrese, příčiny agrese (biologické faktory, rodina, škola, frustrace). Násilí v mediálních prostředcích. Prevence agrese a možnosti zvládání agresivního chování u dětí. Problematika šikany: vznik, popis a etapy šikany. Účastníci šikany (oběť, agresor, svědek, rodiče, škola, společnost). Projevy šikany a jejich diagnostika, možnosti řešení šikany a možnosti prevence šikany na školách. Předmět byl inovován v rámci projektu "Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení včetně pracovníků mateřských škol v Olomouckém kraji", reg. č. CZ.1.07/1.3.45/01.0024.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Studium literatury, aktivní účast na seminářích, vypracování úkolů dle požadavků vyučujícího.
|
Doporučená literatura
|
-
BENDL, S. (2003). Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV.
-
KOLÁŘ, M. (2001). Bolest šikanování. Praha : Portál.
|